henkenbenjamin.reismee.nl

Ja ja, daar zijn we weer! (deel 2)

We moeten al weer bijna terug!!! Wat erg!

En we hebben nog helemaal niks verteld over onze geweldige tijd in Zuid-Afrika. We hebben echt te gekke dingen gedaan. Maar we zijn bijna thuis, dus we kunnen jullie er dan alles over vertellen in levende lijve! Hier een klein voorproefje:

Kruger,deBig 5 (Olifant, Leeuw, Buffel, Luipaard en neushoorn) binnen de eerste 24uur in het park.Net een dierentuin, maardananders.

Het WK, wat een feest! We zijn er in Durban bij geweest tegen Japan. In Kaapstad tegen Kameroen. In Port Elizabeth tegen Brazilieenweer in Kaapstad tegen Uruguay. Hebben jullie ons gezien na de 3-1?En op RTL nieuws?Echt geweldig om hierbij geweest te zijn, fanwalks, oranjecamping, feestenin het stadion na de overwinning,supergaaf! Joost vergezelde ons de hele tijd in Zuid-Afrika tot hij op 10 juli terug vloog, (ja diezelfde gast als die er in Zambia met Loek ook bij was)

Na het WK kwam Ingrid ons opzoeken voor twee weken en deze tijd hebben we goed benut.In Jeffreys Bay was de BillaBong Pro gaande. Dit iseen surffestijn waar alle groten der aarde hun kunstjes laten zien. Van hier zijnwe naar Tsitsikamma park gegaanom de Ottertrail te lopen. Dit is een 5-daagse hike langs de zuidkusten blijkbaar de meest populaire vanZuid-Afrika. En wij begrijpen wel waarom, wat een prachtige omgeving!De tocht isin totaal maar 45 km, maar toch best zwaar omdat je bijna constant aan het stijgen of dalen bent. Het is daarom elke dag weer heerlijk om bij de hut aan te komenom te rusten en te genieten van het uitzicht. En wat een uitzicht,vanaf de bank bij het vuurtje (waar je ook op kookt)zie je deotters,walvissen,zeehondenen dolfijnen in zee voorbijkomen. Op de weg terug naar kaapstad hebben we nog een stop gemaakt bij Gansbaai om daar met haaien te duiken. Wat een grote enge beesten zijn dat! Blij dat we in een kooi zaten.

Terug in Cape Town hebben we Robbeneiland bezocht. Hier hadden we vanuit het guesthouse al de hele tijd uitzicht op, dus we moesten dit natuurlijk doen. Onderweg wel een beetje zeeziek geworden, maar het tochtje wel waard, erg indrukwekkend. En naeen wijntour op maandag was het dinsdag al weer tijd om afscheid te nemen van Ingrid.

Intussen hebben we ook afscheid moeten nemen van ons reispartner van de laatste 5 maanden, De Pajero. Het is wel een beetje een naar gezicht om hem uit te zwaaien met zijn nieuwe baasje er in.We denken niet dat De Pajero het leuk vindt, maar dat hij het wel begrijpt.

OK that's it, dinsdag zijn we weer thuis! Dit was het laatste verhaaltje. We zullen als we terug zijn nog wel een aantal foto's plaatsen, want dat hebben we toch wel een beetje verzuimd de afgelopen tijd.

Bedankt voor het lezen en alle leuke reacties! Tot dinsdag!

Kus, Henk en Benjamin

Iris

He boys, leuk dat jullie weer thuis komen!! Ik ben er al een weekje, en ik ben nu al vergeten dat ik uberhaupt ben weggeweest. Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren ;) XXX

jan en margriet

Dank voor jullie leuke verhalen. Wat hebben jullie genoten. Goede terug reis en geniet nog maar even na van al dat moois.
groeten Jan en Margriet

Goofy

Vanuit een heet en broeierig China ben ik blij dat jullie eindelijk thuis komen. Hoef ik niet meer zo jaloers te worden na het lezen van al jullie mooie reisverhalen... Moet een superreis geweest zijn. Hoor graag een keer de verhalen met wat foto's erbij ;-) Veel plezier op Lowlands. Ik ben er dit x niet bij .... ;-(
Groeten Goofy

Paul

Klinkt wederom goed! Goede terugreis alvast en als ik terug ben uit India hoor ik graag nog een keer alle verhalen met foto's onder het genot van een koud biertje!

Feodor

Hoooi, klink weer leuk! Goede terug reis en tot bijna ziens, nog 1 dag =]

X

Janske

Ha heren! Jullie zijn weer terug!! Goed om te horen! Ik en heel waarschijnlijk ook Inge willen jullie verhalen nog weleens in levende lijve horen! Ik zeg: Biertje?!

Liefs Janske

Helene Edmonds (Piketberg, Suid-Afrika)

Henk & Ben
Bly om te sien jul is veilig terug in Holland! Ons het gereeld jul reis gevolg op die Blog. Ons is baie spyt dat ons jul nie weer gesien het nie.
Ons is baie bly dat jul Afrika oorleef het. Met jul volgende besoek aan ons land moet jul weer kom kuier.
Groete
Charles & Helene